zondag 18 juli 2010

Mag ik even op uw motorkap dansen?

Ik ontving de volgende mail op mijn mailadres Zwingodin@live.nl. Waarvoor dank!

Het is een bijkomstigheid van mooie plekjes dat zij moeten worden gedeeld met anderen. Wij hebben het geluk dat wij ook buiten de seizoenen kunnen genieten van deze omgeving.
Een wandeling aan de Belgische kant van het Zwin maakt veel goed, want de toeristen blijven doorgaans aan deze kant. En, wat heel vervelend is, kuilen gravend voor onze boten en mopperend als wij vragen of ze hun matjes, stoeltjes, handdoeken en overige strandbouwsels even aan de kant willen schuiven.
Wat nog vervelender is, de badgasten die denken dat de zeilboten speeltuig zijn voor de kinderen.
Eergisteren sprak ik een mevrouw aan wier kinderen op de trampolines van de catamarans ravotten. Ze was hoogst verontwaardigd toen ik vroeg waar de auto van haar man stond zodat ik even op de motorkap kon dansen.
Dat was niet hetzelfde vond de "dame".

2 opmerkingen:

  1. Antoinnette de groot19 juli 2010 om 00:07

    Misschien een domme vraag, maar waarom dan geen plastic doekje over die aantrekkelijke trampolines gelegd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien nog dommer van mij: "waarom moet je maatregelen nemen om je eigen bezit te beschermen? Hoort het niet bij een stukje normale opvoeding om met je knuistjes en je voetjes van een ander zijn of haar spullen af te blijven?"

    BeantwoordenVerwijderen