donderdag 2 augustus 2012

Vragen aan de Zwingodin

Zeer geregeld krijg ik toeristische vagen. Soms mail ik direct terug, soms niet, maar ik sla ze allemaal op. Om eens in de zoveel tijd een blogje te maken. Hieronder de vragen. Reageert iedereen! Ik publiceer reacties zonder naam. En hoewel de zwingodin over de waarheid van de reacties geen verantwoordelijkheid wil, zal ik wel zo goed mogelijk zorgen voor het 'schiften van de reacties' en alleen antwoorden publiceren die ter zake zijn en zinnig.

Hieronder een greep uit de vragen.


Vragen aan de Zwingodin

Hoe komt het dat het strand bij het Zwin zoveel smaller is geworden de laatste jaren?

Ik wil naar Belgie lopen, maar ik ben bang dat ik dan terug moet zwemmen. Hoe reken ik uit wanneer ik terug moet zijn?

Ik wil vissen met hoog water, maar ik werd door een verontwaardigde zwemmer weggestuurd. Mag ik niet vissen in het Zwin?

Ik wil een kite kopen en kitesurfen. Wat is de beste kitewinkel?

Ik wil leren kiten, is daar een minimumleeftijd voor?

Ik wil leren kiten, maar ben bijna 65. Zou dat nog kunnen?

Ik wil in de herfstvakantie terugkomen en dan kustwandelingen maken en terug met de kustbus. Hoe vaak rijdt die kustbus per uur in de winter/herfst?

Iedereen heeft het over fossiele schelpen maar ik zie op het strand alleen gewone schelpen. Waar liggen die fossielen?

Ik wil heel graag met een georganiseerde zeekayaktocht mee, bijvoorbeeld naar knokke en terug. Bestaat dat?

Ik was in het Zwin, maar vond geen haaientand, hoe goed ik ook zocht. Is het geen fabeltje, van die haaientanden? Andere mensen vonden ook niets.

Er liggen hele grote stenen in het Zwin, die lagen er voorgaande jaren niet. Waar komen ze vandaan?

Wanneer wordt het Zwin nu verdiept en wat gaan we daar als toerist van merken, van die werkzaamheden? En kunnen we dan nog wel in het Zwin zwemmen? Wordt een dieper Zwin niet gevaarlijk voor zwemmers? Kunnen we met laat water dan nog wel naar Knokke wandelen?

Ik zoek een schoenmaker, waar kan ik terecht nabij het Zwin?

Ik wil een kinderracefiets huren, een echt koersfietsje. Waar kan dat nabij het Zwin?

Hoe zit dat nu met dat gratis wifi dat Zeeland zou hebben? Wij kunnen daar in elk geval niet op en moeten een abonnement bij het hotel afsluiten, wat best duur is.

Ik hou van echt lekker eten, en Pure C zit altijd vol. Waar kan ik in de buurt nog meer echt goed eten?
Ik zoek goedkope restaurantjes waar ik met twee gezinnen terecht kan, maar wel buiten Cadzand-Bad. Goed eten, niet duur, ik bedoel rond een tientje a vijftien euro.

Ik wil graag naar een zwembad, en tot mijn verbazing heeft West-Zeeuws-Vlaanderen helemaal geen goed zwembad voor als het weer even tegenzit. Ik ben in Breskens naar een Rompotbadje gestuurd, maar dat vond ik niet indrukwekkend. Ik dacht dat er een in Cadzand-bad zou komen, maar die blijkt van Roompot te zijn en niet toegankelijk voor niet-huurders. En zo te zien is die ook erg klein. Komt er nu binnenkort iets in Knokke?

Ik zoek een echt goede boekwinkel. Cadzand-Bad verkoopt bijna geen boeken. Waar kan ik terecht?

Ik word hier doodgegooid met Telegraaf-kranten. Maar ik zoek een echte krant. Waar kan ik terecht?

Ik ben slecht ter been, kan ik een strandrolstoel bestellen/huren en laten bezorgen op mijn vakantie-adres? En kan ik leuke lokale souvenirtjes ook laten bezorgen? 

Waar kan ik bijzondere biertjes kopen? Er zou streekbier zijn hier? Niet in de campingwinkel...

---------------

tot zover. Reageert allen! gebruik ook maar liever de mail ipv onderstaand veld, dan orden ik de antwoorden. zwingodin@live.nl. 

Waarbij ik trouwens opmerk dat de Zwingodin verder gaat over liefde voor het Zwin en beslist geen toeristische allesweter is... Maar ik doe mijn best. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten