vrijdag 17 augustus 2012

Toekomst Zwin: provincie legt uit

Gisteren was ik verheugd een mail te ontvangen van de gemeente Sluis die aanving met 'geachte Zwingodin'.

Ik mailde dat de gemeente wel maar de provincie niet had gereageerd. En dat terwijl ik vandaag wel tien keer ben aangesproken over het feit dat de wandeling Knokke-Cadzand gevaar loopt. Leuk, de natuur en de getijdes, maar onze zondagmiddag dan?
Zie de vorige blog over de toekomst van het Zwin.


Enfin, tot mijn zeer grote tevredenheid ontving ik vandaag een mail van de 'deskundige van de provincie Zeeland, Jenny Heijstek, en je raadt het niet, ook deze ving aan met 'Geachte Zwingodin'.

Wow, transformatie van asielzoeker tot gerespecteerd gesprekspartner!

Hieronder de mail. (en binnenkort blog ik een kort stukje 'toekomst Zwin, Zwingodin vat samen'.

De hieronder genoemde link met alle dossierstukken is fijn. Inderdaad niet zo toegankelijk...;)

Komtie

Geachte Zwingodin,

Mart ten Braak van de Gemeente Sluis was me voor, ik was een antwoord op uw vragen aan het dichten toen het antwoord van Mart ten Brak voorbij kwam. Mart ten Braak heeft een heel uitgebreid antwoord gedicht, waar ik weinig aan toe te voegen heb. Met uitzondering van één puntje ten aanzien van de werkzaamheden. De verwachting is dat in 2014 met de werkzaamheden gestart wordt. De werkzaamheden zullen zo’n 2 jaar in beslag nemen, aangezien niet continue gewerkt kan worden; er dient rekening gehouden te worden met het tij, met het stormseizoen, met het broedseizoen. Daarnaast wordt zoveel mogelijk buitenom het toeristisch seizoen gewerkt.



Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan ben ik graag bereid om die te beantwoorden.

Naar ik van het Informatiecentrum begrepen heb, gaf u aan dat u geen informatie op de provinciale website heeft kunnen vinden. Nu is het inderdaad flink zoeken om de pagina met Zwin-informatie te vinden, daarom stuur ik u hierbij de link naar de site: http://provincie.zeeland.nl/milieu_natuur/westerschelde/zwin/ontwikkelingen



U kunt rechts op deze pagina ook de verschillende documenten vinden die voor het Zwinproject zijn opgesteld.



Met een hartelijke groet,



Jenny Heijstek




Geen opmerkingen:

Een reactie posten